Uit de tevredenheidsbevraging blijkt dat maar liefst 95% van onze huishoudhulpen tevreden is over hun contact met klanten. De dankbaarheid van de klant waarbij de huishoudhulp werkt, blijkt daarbij het belangrijkste aspect van die tevredenheid. Dit resultaat staat haaks op het negatieve beeld waarmee het beroep van huishoudhulp de afgelopen tijd regelmatig onder de aandacht kwam.
Flexibele uren en dicht bij huis werken
"We zijn zeer verheugd over de hoge tevredenheidsgraad die onze huishoudhulpen ervaren. We hopen dat deze mooie resultaten een positieve noot toevoegen aan het imago van de job. Bij TRIXXO vinden we het belangrijk dat onze huishoudhulpen goed worden ondersteund en als groeibedrijf zijn we steeds op zoek naar nieuwe krachten”, vertelt CEO Luc Jeurissen.
"Bij TRIXXO vinden we het belangrijk dat onze huishoudhulpen goed worden ondersteund."
De aspecten die de respondenten het meest aanspreken in de job zijn de flexibele uren, gevolgd door dicht bij huis werken. TRIXXO heeft meteen ingespeeld op deze kennis in haar nieuwste radiocampagne, die momenteel wordt uitgezonden via diverse Belgische zenders. “Doordat onze huishoudhulpen zelf aangeven wat ze belangrijk vinden, konden we hier meteen op inhaken door radiospots te ontwikkelen die op deze aspecten focussen. Ons doel is om nieuwe collega’s met een gelijkaardige mening te overtuigen om bij TRIXXO te komen werken”, licht Stéphanie Dupont, operationeel directeur van TRIXXO Dienstencheques Vlaanderen, toe.
Gelijke kansen
TRIXXO’s team van huishoudhulpen telt maar liefst 142 verschillende nationaliteiten en meer dan de helft daarvan is niet- of laaggeschoold. “In onze zoektocht naar huishoudhulpen is ervaring altijd mooi meegenomen, maar zolang de juiste motivatie en inzet aanwezig is, is werkelijk iedereen welkom in ons team. We staan in voor gelijke kansen, ongeacht afkomst, geslacht of leeftijd”, aldus Stéphanie Dupont. “Onze medewerkers krijgen ook de nodige begeleiding en opleidingen, zodat ze hun volledige potentieel kunnen bereiken.”
Van huishoudhulp tot office manager
Bij TRIXXO krijgt talent alle kansen. Daarvan getuigen de mooie groeiverhalen van voormalige huishoudhulpen Els Clemens (39) en Sonia Termolle (46). Els, office manager van kantoor Herk-de-Stad, getuigt: “Ik besef dat ik een niet voor de hand liggende kans heb gekregen bij TRIXXO. Ik ben hen nog elke dag dankbaar dat ik mijn huidige job mag uitoefenen. Al tijdens het eerste sollicitatiegesprek merkte ik meteen dat er echt naar mij werd geluisterd: wie was ik als mens en welke doelen had ik voor ogen?”

"Al tijdens het eerste sollicitatiegesprek merkte ik dat er echt naar mij werd geluisterd."
“Toen het dienstenchequebedrijfje waarvoor ik werkte werd overgenomen door TRIXXO voelde ik me aanvankelijk wat onzeker over mijn toekomst, maar werken bij TRIXXO opende vooral nieuwe deuren voor mij”, aldus district manager Sonia. “De kans om het vak van dienstenchequeconsulente aan te leren kwam al snel op mijn pad. Dankzij de training en steun van TRIXXO kon ik na mijn eerste twee jaar al doorgroeien naar de functie van district manager en stuur ik vandaag meerdere kantoren aan.”

"Werken bij TRIXXO opende vooral nieuwe deuren voor mij."
Deze persoonlijke succesverhalen, samen met de uitstekende resultaten van het tevredenheidsonderzoek, tonen de voortdurende inzet van TRIXXO om een werkomgeving te creëren waarin iedereen gewaardeerd wordt en kansen krijgt. Met hun duidelijke streven om positieve verandering in de sector teweeg te brengen, is TRIXXO niet alleen de grootste dienstenchequespecialist, maar ook een voorbeeld van vooruitgang en inclusie.
Heb jij interesse in een job als huishoudhulp of heb je extra hulp nodig in het huishouden?
TRIXXO helpt je graag verder in een kantoor in je buurt of via de website.