TRIXXO maakt ambities waar en wordt de grootste speler op de dienstenchequemarkt

Trixxo laat er, na zijn recente naamswijziging, geen gras over groeien en neemt onder zijn pijler Trixxo Home de dienstencheque-activiteiten van sectorgenoot Clixxs over. De overname van Clixxs, onderdeel van de Flexpoint-groep, betekent voor Trixxo een uitbreiding met 3.000 werknemers zodat het totaal op maar liefst 6.500 komt.

 

Trixxo en Clixxs, van origine beide Limburgse bedrijven, hebben een zeer complementair kantorennetwerk binnen Vlaanderen.

 

Ondanks het feit dat ze al meer dan 10 jaar steeds op enkele kilometers van elkaar ondernemen, is de verstandhouding ten alle tijde uitermate goed geweest. Beide bedrijven stellen dan ook dat hun DNA niet sterk van elkaar verschilt en zien een samensmelting van de twee bedrijfsculturen en een optimalisatie van het kantorennetwerk binnen Vlaanderen als een grote stap vooruit.

 

De uitbreiding is voor Trixxo niet alleen een versterking van hun aandeel op de Vlaamse markt, ze worden daarmee ook meteen één van de belangrijkste spelers in Wallonië.

 

Luc Jeurissen: “Het ontplooien van onze activiteiten in Wallonië is, gezien de hoge ambities die we hebben, voor ons de logische volgende stap. We zijn dan ook uitermate gelukkig onze Waalse collega’s op korte termijn te mogen ontmoeten en kijken er naar uit de markt in Wallonië te ontdekken.

 

Gezien de regionalisering van de bevoegdheden m.b.t. tot de reglementering van het dienstenchequesysteem kan men niet anders dan concluderen dat Wallonië een stap verder staat dan Vlaanderen. In Vlaanderen is het immers nog steeds zo dat, bij elke loonindexatie, er slechts een gedeeltelijke indexatie van de terugbetaalwaarde van de dienstencheque plaatsvindt. De dienstencheque-ondernemingen in Vlaanderen pleiten er dan ook voor dat de Vlaamse regering snel het voorbeeld van hun Waalse collega’s zal volgen zodat zij als ondernemers hun zin om te ondernemen kunnen blijven behouden.

 

De zin en ambitie om te ondernemen zit er bij Luc Jeurissen in ieder geval in gebakken. Terwijl hij voor 2017 op een geconsolideerde omzet van € 130.000.000 zal komen, spreekt hij strijdvaardig dat dit tegen 2020 de € 200.000.000 moet overschrijden.

 

Luc Jeurissen: “We begrijpen dat het nieuws van een overname voor de betrokken partijen, en dan voornamelijk de huishoudhulpen, strijk(st)ers en omkaderende bedienden, als een grote verrassing komt.

 

Wat we de werknemers vandaag reeds kunnen beloven is een garantie naar de toekomst. Iedereen die de wil en goesting heeft om zich voor ons bedrijf in te zetten kan blijven werken tot aan zijn pensioen.

 

Omdat alles staat en valt met de kwaliteit van onze werknemers, is het onze taak een klimaat te ontwikkelen waarin ze zich 100% tevreden voelen. Zij zijn immers de “Trots van Trixxo”.”

 

Tot slot is Trixxo er steevast van overtuigd dat ze, door de verruiming van hun marktaandeel, een kwalitatieve servicegarantie aan hun klanten kan bieden. Door hun grote aanwezigheid op de markt kunnen ze zowel nieuwe klanten quasi onmiddellijk verder helpen evenals bestaande klanten optimaal van dienst zijn zodat service gegarandeerd wordt.

 

Luc Jeurissen: “We willen het beste van de 2 werelden (Trixxo – Clixxs) samenbrengen en zullen een dienstenchequebedrijf zijn dat zijn gelijke op de markt niet kent.”